Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 8 Temmuz'da Osmangazi Köprüsü'nden 80.624 araç geçerek rekor kırıldığını belirtti.
Karaismailoğlu, 1915 yılında Osmangazi Köprüsü ve Çanakkale Köprüsü hakkında yazılı açıklama yaptı.
Türkiye'ye değer katan projeleri hayata geçirdiklerini ifade eden Karaismailoğlu, bu projelerin 1915 Çanakkale ve Osmangazi köprülerini kapsadığını açıkladı.
İstanbulİzmir karayolunun 384 kilometresi otoyol, 42 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 426 kilometre uzunluğa sahip olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, güzergahın 100 kilometre, İstanbulİzmir ulaşım süresinin ise 8,5 saat kısaldığına dikkat çekti. Karaismailoğlu, İstanbulİzmir otoyolu yapılmasaydı yoğun günlerde seyahat süresinin 13 saate kadar çıkacağını açıkladı. Şuan da 3,5 saatte ulaşmak mümkün dedi.
Karaismailoğlu, Osmangazi Köprüsü'nün İstanbul'u Ege Denizi'ne bağlayan İstanbulİzmir karayolunun en önemli parçası olduğunu vurgulayarak, köprünün 1 Temmuz 2016'da tamamlanarak hizmete açıldığını hatırlattı.
Karaismailoğlu, "Mevcut yolu kullanarak körfezi arabayla geçmek 1,5 saat, vapurla geçmek ise 45 ila 60 dakika sürdü. Yoğun günlerde bekleme süreleri saatlerce sürüyordu. Osmangazi Köprüsü ile körfez artık 6 dakikada geçilebilir." ifadeleri kullanıldı.
Karaismailoğlu, zamandan önemli ölçüde tasarruf edildiğine değinerek, “Özellikle tatil sezonunda saatlerce süren vapur bağlantısı Osmangazi Köprüsü'nde sona erdi. Osmangazi Köprüsü yapılmasaydı, artan araç sayısı ve trafik nedeniyle vapurlar yetersiz kalacaktı. Vatandaşlarımız kilometrelerce, saatlerce beklemek zorunda kalırdı” değerlendirmesini yaptı.
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, 4 Temmuz itibarıyla 43 bin 301 aracın kullandığı Osmangazi Köprüsü'nün garanti kapsamı oranının yüzde 108 olduğunu belirtti:
Garanti kapsamı 5 Temmuz'da 43.492 araç tescili ile yüzde 109 ve 6 Temmuz'da 49.453 araç ile yüzde 124 oldu. 7 Temmuz'da 64.296 araç Osmangazi Köprüsü'nden geçti.
Garanti kapsamı da yüzde 161'e yükseldi. 8 Temmuz Cuma arifesinde araç hareketliliğinde önemli bir artış yaşandı. Toplam 80.624 araçla rekor kırıldı. Garanti kapsamı yüzde 202'ye yükseldi. Osmangazi Köprüsü'nü son 6 ayda ortalama 46.000 araç kullandı. Planlanan yatırımlarımızla hak ettiği projeleri ülkemize kazandırmaya devam ediyoruz."
ÇANAKKALE KÖPRÜSÜNDEN GEÇİŞ SAYISI DA AÇIKLANDI
Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 101 kilometrelik MalkaraÇanakkale karayolunda Çanakkale Boğazı'nın Gelibolu ile Lapseki arasında geçişine izin verdiğini belirterek, şunları kaydetti:
“1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara çevre yolunun tamamlanmasını sağlayacak KınalıTekirdağÇanakkaleSavaştepe karayolunun ana geçiş noktasıdır. Bakanlığımızın en seçkin ve prestijli projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü, atılımların ve rekorların projesi olarak ülkemizin simge yapılarından biri haline geldi. Boğaziçi geçiş süresi tatil dönemlerinde 6 dakikaya indirildi. Çanakkale Körfezi'nde de benzer manzaralar gördük, Tıpkı Osmangazi Köprüsünde olduğu gibi 8 Temmuz'da 14.275 aracın kullandığı projemiz ülkemize değer katan bir proje olduğunu tekrar kanıtlamıştır" şeklinde konuştu.